Slik søker dere barnehageplass

Barnehageplass søkes gjennom Harstad kommunes felles søkerportal. Søknadsfrist for hovedopptak er den 01.03.2021.

Du søker barnehageplass i Harstad kommune, gjennom felles søkerportal for alle kommunale og private barnehager.

Tenk gjennom hvilke barnehager som er aktuelle for ditt barn, og før opp fler alternative barnehager på søkerlisten. Sett "Mølnholtet familiebarnehage på 1. prioritet, neste barnehage på 2. prioritet osv.

Etter at tilbudet om plass i en barnehage er godkjent, får dere tildelt en startdato. Denne datoen kan avtales med barnehagen. Får du tilbud om plass i en annen barnehage får du også en tilbudt en startdato. Denne må takkes ja til innen svarfristen.

Det kan søkes på barnehageplass/overføringssøknad til andre barnehager hele året, men ønsker dere å søke innen fristen for hovedopptak kommende høst er den allerede igang. Søknadsfrist for hovedopptak er 01.03.2021.

Link:    https://barnehage.visma.no/harstad

Velkommen med søknad!