Velkommen til Mølnholtet familiebarnehage

Mølnholtet familiebarnehage har drevet siden 2011, og tilbyr barn i aldersgruppen 0-3 år barnehageplass. Vi tilbyr barna en trygg start på barnehageforløpet. Mølnholtet familiebarnehage er en liten barnehage med 8 småbarnsplasser tilpasset de aller minste barna. Gode rollemodeller, oversiktlig hverdag, ingen møter på dagtid og fullt fokus på enkeltbarnet/barnegruppen hele åpningstiden.

Andelen små barn som går i barnehage er økende. Hos oss møtes de yngste barna med trygghet, nære og gode relasjoner og vilje til å møte barnas behov.

Små barn har et grunnleggende behov for trygghet, anerkjennelse, forutsigbarhet og stabilitet. Barna trenger trøst, nærhet og mulighet til oppladning (hvile) i løpet av dagen i et miljø der de får utforske, prøve ut ting, ha god tid og å lære. Forutsigbarhet skaper vi gjennom gode rutiner og en oversiktlig hverdag.

Mølnholtet familiebarnehage ligger i Medkila sør for Harstad sentrum. Barnehagen ligger nær flott natur med tilgang til havet, ulike lekeplasser og skogen. Vi bruker nærmiljøet så ofte vi kan, og drar på turer i fjæra og i skogen for å oppleve de ulike årstidene. Dette gir rom for lek, utforskning og oppdagelser sammen. Gode muligheter for allsidig lek skaper trivsel og glede, og bidrar til å vekke barnas nysgjerrighet.

Barnehagen bruker faste vikarer ved behov. Vikar vil bli brukt ved blant annet deltakelse på møter, sykdom, kursing og kontordager. Personalet er underlagt taushetsplikt og plikt til å framvise politiattest.